Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jsou motorkáři blázni?

17. 08. 2014 17:03:05
K polovině letošního roku bylo v ČR registrováno již více než 1milión motocyklů což je asi 1 motocykl na 5 osobních a užitkových vozidel (5,5mio). Každý z nás se s nimi setkává denně na silnicích a jistě si často kladete stejnou otázku jako já. “Jsou motorkáři blázni?”
Moto&Auto spolupraceMoto&Auto spolupracePetr Masat

Motorka již není jen životní styl, ale čím dál tím víc “jen” běžný dopravní prostředek a dávno už není tento stroj výhradně výsadou mužů. Já osobně využívám svého “naháče” především k relaxaci, uvolnění od stresu a odpočinku, zřídkakdy na cestu do práce. Je obtížné v našem klimatu jet na motorce do práce a věřit, že i když pojedete večer domů, bude hezky a vy nedostanete plaváka. Přesto je v dnešním světě plném dopravních komplikací a ucpaných silnic hodně lidí, kteří volí motocykl jako efektivní dopravní prostředek.

A vztah motorkář a řidič auta? Když jedete na motorce, rozhodně nemáte ambice s auty závodit a jedete jen z místa A do místa B a u toho si prostě užíváte toho skvělého pocitu volnosti. Musíte však neustále sledovat pozorně situaci kolem sebe a být mnohem více soustředěný na to co kdo provede za manévr, neboť ne každý řidič auta sleduje pozorně dění kolem sebe a už vůbec nepočítá s tím, že se někde kolem něj objeví motorkář. Motorkář, se snaží být viděn - proto možná ty dálková světla ve dne, snaží se dávat pozor , aby ho někdo nesestřelil - proto to předjíždění při kterém je akcelerace o něco svižnější než u auta. a hlavně celou dobu pobytu na motorce předvídá co se může stát . Když jde vše hladce a bez problémů a dokonce se stane, že mu auto lehce uvolní místo k projetí motorky, motorkář vám lehce pokyne nadzvednutou pravou nohou jako výraz poděkování za vaši ohleduplnost (pravou proto, abyste to dobře viděli a nohou, protože jí má volnou , rukou to nejde - drží plyn).

A co řidič vozu, když potká motorkáře? Stále více je vidět tolerance a vzájemné respektování se. Vždyť, kdo by chtěl trávit čas vyšetřováním dopravní nehody, běháním po servisech a opravovat svého 4kolového miláčka či být popotahován po soudech s vysvětlováním, kdo za nehodu mohl.

Ale pořád je hodně řidičů aut, kteří motorkáře jednoduše nenávidí a nenechávají si to pro sebe, nadávají na ně, snaží se je na silnicích blokovat a jinak ohrožovat. Nevím odkud tato nenávist vznikla. Snad je řidičům aut líto, že musí stát v kolonách a motorkář se kolem nich protáhne a nečeká, nebo že motorkář i když dle nich jezdí jako ..... dal by se použít hodně expresivní výraz ale slovo BLÁZEN postačí, málokdy dostane pokutu za rychlost neboť úsekové radary pořizují foto jen zpředu kde motorkář nemá SPZku a pod helmou stejně není poznat. Možná byl někdy řidič auta ohrožen motorkářem, či se ho lekl a od plic si zanadával, ale to ješte není důvod hodit všechny do jednoho pytle a nenávidět je!

Takže odpověď na otázku: ”Jsou motorkáři blázni?” nemůže být úplně jednoznačná. Většina z nás, motorkářů jsme pohodoví lidé , ale i tak se najdou ti co si života neváží a riskují až příliš. A nyní, v době Velké ceny ČR v Brně těch “nadržených” hazardérů potkáme na silnicích asi o něco víc. Ať nám vzájemný respekt nekomplikuje život!

Autor: Petr Mašat | neděle 17.8.2014 17:03 | karma článku: 15.74 | přečteno: 657x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Jan Ziegler

Habsburské Rakousko bylo jazykově svobodnější než Československo

V jazykových ohledech tomu v Předlitavsku skutečně bylo. V praxi byla jeho jazyková ustavení liberálnější než následně za první republiky. Monarchie neměla stanovený úřední jazyk, kdežto Československo ano.

25.9.2017 v 19:17 | Karma článku: 17.93 | Přečteno: 741 | Diskuse

Jan Šik

Leningrad: Rusové

Ruské velení se ve druhé světové válce dopustilo při obraně Leningradu spousty katastrofálních a nesmyslných chyb. Dokázalo však být také flexibilní, vynalézavé, rozhodné a nakonec úspěšné.

25.9.2017 v 19:00 | Karma článku: 10.65 | Přečteno: 475 | Diskuse

Karel Trčálek

Německé volby, Hitler vstal z mrtvých

Silnější pokolení vyžene slabé, poněvadž vůle k životu ve své poslední formě roztrhá všechna směšná pouta takzvané humanity jednotlivců, aby na její místo nastoupila humanita přírody (islámu), která ničí slabost (Západu)

25.9.2017 v 17:22 | Karma článku: 15.80 | Přečteno: 728 | Diskuse

Dalibor Martišek

Poštovní panoptikum města šlapanického

Párkrát jsem už podlehl dojmu, že všechno, co se může stát, si dokážu představit. Proto mám rád šlapanickou poštu. Tam se totiž občas dějí věci nepředstavitelné.

25.9.2017 v 16:00 | Karma článku: 16.33 | Přečteno: 382 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Poslední role J. T.

Vstoupil jsem do dnešního (25/9) rána s těmi největšími obavami. A podvědomě očekával tu nejhorší zprávu. Protože to, co se přihodilo Janu Třískovi na mostě pro Čechy nejkultovnějším, velkou naději nedávalo.

25.9.2017 v 14:50 | Karma článku: 26.87 | Přečteno: 869 | Diskuse
Počet článků 4 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1611
Mám rád život. Sice nevím co je jeho cílem, ale snažím se poznávat vše a myslím, že tak jako většina z nás mám potřebu to komentovat. Proč nevyužit blog?


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.